Zdeněk Bárta, GfK: Zvyšuje se zájem o monitory s větší úhlopříčkou

14. 7. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jak se vyvíjí trh s monitory? Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Obrat na trhu s monitory (bez TV tuneru) vykázal ve sledovaných distribučních kanálech za první třetinu letošního roku nárůst o 5 %, ačkoliv poptávka se meziročně nezvýšila.

Nárůst tržeb generovaly změny ve struktuře prodávaného sortimentu – zejména nadále rostoucí podíl výrobků s úhlopříčkou 24” a větší - nikoliv zvyšování cen na úrovni modelů. Uvedený segment pokryl v první třetině letošního roku už přes polovinu celkového obratu.

Objem i hodnota prodeje monitorů klesaly v průběhu první třetiny letošního roku až do března, výsledky za duben však převýšily jak březnové, tak i únorové prodeje.

Průměrná cena se pohybovala mezi 4 500 až 4 600 korunami, přitom meziročně narostla o necelou desetinu. Tahounem trhu se staly již zmiňované modely s větším displejem, tedy 24” a větší, u nichž se objem prodeje (na rozdíl od ostatních segmentů) dvouciferně zvýšil.

Nejprodávanějšími zůstaly v první třetině letošního roku přístroje s displejem 22”, které tvořily 35 % celkové poptávky. Podíl tohoto sortimentu na trhu však v meziročním srovnání mírně klesl, na rozdíl od modelů s úhlopříčkou 24”, jejichž objemový podíl se přiblížil k 30 %.  

Za první třetinu roku 2014 se 24”monitorů prodalo o 16 % více, v průměru do nich kupující investovali částku 5 tisíc korun.

Monitorů s úhlopříčkou větší než 24” se v meziročním srovnání prodalo dokonce o 90 % více, hodnota jejich prodeje se zdvojnásobila. Průměrně za ně spotřebitelé zaplatili 11 tisíc korun.

Ačkoliv na prodej jednoho modelu s úhlopříčkou přes 24” připadlo dalších deset monitorů s úhlopříčkou menší, do celkového obratu za monitory se tento segment promítl v první třetině letošního roku již více než pětinou.


Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče