Zebra Systems: Nejvyužívanější službou je monitoring zákaznické IT infrastruktury

11. 11. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: kras99 @ Fotolia.com
Poskytování IT služeb je stále rozšířenější, v bezpečnosti je ale podle Zebry stále co dohánět.

Společnost Zebra Systems uvádí, že setrvale roste počet organizací, které si nechávají spravovat svou IT infrastrukturu formou řízených služeb. Více než 90 % oslovených IT poskytovatelů plně spravuje IT minimálně u jednoho zákazníka, přičemž již 73 % poskytovatelů takto spravuje i jejich cloudové služby.

Největší skupina poskytovatelů řízených služeb v České republice a na Slovensku podle průzkumu spravuje v průměru od 1 do 5 zákazníků, další velkou skupinou jsou MSP s více než 20 zákazníky.

Koncoví zákazníci primárně poptávají služby v oblasti monitoringu infrastruktury, dále pak zálohování & disaster recovery, a záplatování. Zatím poněkud v pozadí, i když na vzestupu, jsou služby IT bezpečnosti a centrální správa cloudových služeb. 

Zájem je i o nástroje ochrany dat

Průzkum provedený na konferenci Zebra Cyber Roadshow odhalil, že 30 % IT poskytovatelů plně spravuje IT 1–5 zákazníkům, 19 % pak 6–10 zákazníkům, 17 % potom 11–20, a 25 % více než 20 zákazníkům. Jen 9 % plně nespravuje IT u žádného zákazníka.

Cloudové služby zákazníků pak podle dotazování spravuje 37 % IT poskytovatelů 1–5 zákazníkům, 18 % pak 6–10 zákazníkům, 9 % potom 11–20, a 9 % více než 20 zákazníkům. Celkem 27 % nespravuje cloudové služby vůbec.

Channeltrends letní speciál

Tři čtvrtiny (76 %) MSP využívá pro centrální správu, popř. automatizaci nástroje monitoringu, 43 % nástroje ochrany dat, 38 % nástroje patch managementu, 36 % centrální řízení bezpečnosti a 24 % centrální správu cloudových služeb. 

Zdroj: Zebra Systems

Čtěte dále

Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Umělá inteligence urychluje a vylepšuje kyberútoky. Jak se bránit?
Umělá inteligence urychluje a vylepšuje kyberútoky. Jak se bránit?
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen