Ženy nakupují v e-shopech více než muži, ti zase rychleji vyzvedávají balíčky (Zásilkovna)

1. 2. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Statistiky společnosti Zásilkovna za rok 2016 ukazují, že dvě třetiny zákazníků e-shopů tvoří ženy. Muži naopak vykazují vyšší nedočkavost při vyzvedávání zásilek – čtyři z deseti si přijdou pro balíček hned první den.

Společnost Zásilkovna odbavila v roce 2016 přes 3,8 milionu zásilek, což je více než dostatečný vzorek pro získání několika zajímavých statistických údajů. Prvním je růst průměrné výše dobírky u jednotlivých zásilek.

Zatímco v roce 2015 zaplatili zákazníci za on-line objednávku s dobírkou (vyzvedávanou ve výdejním místě) průměrně 849 Kč, v roce 2016 se cena vyšplhala na 914 Kč. Uplynulý rok také přinesl vyrovnanější poměr toho, kdo si pro zásilky přichází na výdejní místa – ve 48 % si balíčky vyzvedávali muži, v 52 % ženy.

Ze statistik také vyplývá, že ženy stále nakupují on-line skoro dvakrát více než muži. Možnost nákupu z pohodlí domova nebo kanceláře podle Zásilkovny využívá přes 65 % žen, zatímco u mužů je tento podíl pouze 34,5%.

Channeltrends letní speciál

Muži sice v e-shopech nakupují méně, ale zato si dříve vyzvedávají zásilky dříve. Celých 43 % z nich si zásilku vyzvedlo hned první den, kdy byla připravena (v roce 2015 to bylo 40 %), zatímco podobně netrpělivých žen bylo v roce 2016 pouze 35 % a 33 % v roce 2015.

Zdroj: Zásilkovna

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem