Zisk HTC se ve 2. čtvrtletí 2012 propadl o 58 %

8. 7. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © borzaya - Fotolia.com
Nejnovější smartphony HTC se neprodávají tak dobře, jak se očekávalo. Čistý zisk společnosti ve 2. čtvrtletí 2012 poklesl meziročně o 58 %.

Zisk HTC se ve 2. čtvrtletí propadl o 58 %Tchajwanský výrobce smartphonů dosáhl ve druhém čtvrtletí čistého zisku ve výši 7,4 miliardy tchajwanských dolarů (248 milionů amerických dolarů). Ve stejném kvartálu loňského roku společnost vydělala 17,5 miliardy tchajwanských dolarů.

Obrat HTC meziročně poklesl o 27 % na 91 miliard tchajwanských dolarů. Výrobce vykazuje pokles čistého zisku již tři čtvrtletí po sobě. Silnou konkurencí jsou mu společnosti Samsung a Apple.

Původně HTC očekávalo, že ve druhém čtvrtletí své příjmy stabilizuje a vyrovná předešlé poklesy.

Společnosti chyběla vlajková loď, kterou nyní zastupuje řada HTC One. Vývoj se však zatím zvrátit nedaří. Důvodem poklesu jsou podle HTC slabé prodeje v Evropě a zpožděné dodávky do Spojených států vlivem patentových bojů s Apple.

Naopak výrazný úspěch za poslední čtvrtletí slavil Samsung, jehož provozní zisk vzrostl o 79 %.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci