Zisk Microsoftu klesl, ale zařízením a produktům pro domácnosti se dařilo

25. 4. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: IDG News Service
Společnost Microsoft zaznamenala v meziročním srovnání výsledků za poslední čtvrtletí pokles. Prodeje tabletů a Windows však pomáhají překonat očekávání.

Ve třetím fiskálním čtvrtletí zisk Microsoftu klesl a jeho tržby v podstatě stagnovaly. Tržby činily 20,4 miliardy dolarů v porovnání s 20,49 miliardy dolarů ve stejném období loňského roku. Čistý zisk činil 5,7 miliardy dolaru (0,68 dolaru na akcii) proti 6,1 miliardy (0,72 dolaru za akcii) ve stejné době před rokem.

I tak Microsoft překonal očekávání analytiků Thomson Financial ohledně zisku na akcii o 0,05 dolaru. Pomohly tomu především prodeje tabletů a OS Windows.

Na pro forma bázi pak rostl obrat Microsoftu meziročně o 8 % a zisk na akcii o 5 %.

Divize Devices and Consumer zaznamenala růst obratu pro forma o 12 % na 8,3 miliardy dolarů při poklesu hrubé marže o 1 % na 4,71 miliard dolarů.

Prodeje Windows výrobcům hardwaru rostly o 4 % a výnosy z prodeje tabletů Surface se navýšily dokonce o 50 % na 500 milionů dolarů.

Předplatné Office 365 Home pro domácnosti si objednalo mezikvartálně o téměř milion víc spotřebitelů – celkem 4,4 milionu aktuálně platících. Výnosy z vyhledávače Bing pak rostly o 38 %.

Příjmy z prodeje tradičních licencí kancelářského balíku Office rostly o 15 %, především díky Japonsku. Dohromady s předplatným Office 365 se prodeje balíku do domácností zvýšily o 28 %.

Obrat komerční divize rostl na pro forma bázi o 7 % na 12,23 miliardy dolarů při 6% navýšení hrubé marže na 9,91 miliardy. Výkonu divize výrazně pomohl více než 100% růst výnosů z prodeje Office 365 a 150% navýšení příjmů ze služeb cloudové platformy Azure.

Za zmínku dále stojí 11 % navýšení prodeje licencí Windows pro firemní zákazníky a dvouciferný růst obratu příjmů z prodeje nástrojů pro spolupráci a komunikaci – Lync, SharePoint, Exchange a databáze SQL Server.

Zdroj: IDG News Servce

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu