Canalys: V prvním čtvrtletí 2014 se po světě prodalo 2,7 milionu základních a chytrých náramků

24. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © AA+W - Fotolia.com
Jedničkou trhu je výrobce fitness náramků Fitbit, v kategorii chytrých náramků vede společnost Pebble Technologies před Sony a Samsungem.

Čtvrtletní zpráva společnosti Canalys ohledně trhu nositelné elektroniky uvádí, že se v prvním čtvrtletí 2014 na světě prodalo 2,7 milionu náramků. Ty Canalys dělí na základní (basic bands) a chytré (smart bands), přičemž na první kategorii nejdou spustit aplikace třetích stran, zatímco na druhé ano.

Světovým lídrem celkového trhu i kategorie základních náramků je podle Canalys společnost Fitbit, která díky svému zařízení Fitbit Force dosáhla téměř 50% podílu na trhu. V základní kategorii se dařilo i konkurenční Jawbone, která uspěla se zařízením UP24. Naopak podíl Nike v základní kategorii poklesl na 10 %.

Pebble je jedničkou na poli chytrých náramků

V kategorii chytrých náramků se v letošním prvním čtvrtletí nejvíce dařilo společnosti Pebble Technology se zařízením Pebble, která dosáhla 35% podílu na trhu. Na druhém místě se s 29 % drží Sony a na třetím místě skončilSamsung, který dosáhl silného mezičtvrtletního propadu, což Canalys přisuzuje plánovanému uvedení nové generace zařízení Gear v průběhu druhého čtvrtletí (nový Gear byl uveden spolu s pátou generací telefonu Galaxy).

Canalys zastává ohledně mladého a dynamického trhu nositelné elektroniky pozitivní názor a očekává další změny s uvedením zařízení s operačním systémem Android Wear. Své náramky chtějí v létě uvést například LG nebo Motorola.

Graf 1 – Rozdělení trhu v kategorii chytrých náramků v 1Q14

Channeltrends letní speciál

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci