Canalys: Zájem o chytré náramky opadá, naopak hodinkám se daří

1. 6. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Dan Race - Fotolia.com
Do popředí pozornosti spotřebitelů citlivých na cenu se dostávají základní modely chytrých hodinek. Ty totiž nabízejí více funkcí než tradiční fitness náramky.

Společnost Canalys ve své aktuální zprávě informuje, že celosvětové dodávky nositelných náramků v prvním čtvrtletí 2022 meziročně klesly o 4 % na 41,7 milionu kusů. Podle analytiků jde o další důkaz, že spotřebitelé čím dál častěji upřednostňují chytré hodinky.

Dodávky chytrých hodinek totiž ve stejném období vzrostly dokonce o 15 % na 32 milionů kusů a tvořily více než tři čtvrtiny globálního trhu. Zájem o základní náramky se na začátku roku propadl o 37 % na méně než 10 milionů kusů.

Canalys poukazuje na to, že úpadek základních náramků urychlila rostoucí dostupnost základních modelů chytrých hodinek. Základní hodinky se přitom od klasických chytrých hodinek liší tím, že nabízí chytré funkce, ale postrádají podporu aplikací třetích stran.

Základní hodinky představují cenově dostupný krok směrem od základních náramků a jsou vhodné pro spotřebitele háklivé na cenu, kteří mají od nositelných zařízení vyšší očekávání,“ vysvětluje Sherry Jinová z Canalysu.

Lesk Fitbitu v ohrožení

Dubnový průzkum společnosti Canalysprovedený na čtyřech západoevropských trzích odhalil, že třetina dotazovaných má v úmyslu si v následujících 12 měsících koupit chytré hodinky; pro fitness náramek se vyslovilo jen 17 % respondentů.

Výsledky průzkumu potvrzují očekávání analytiků, že budoucí spotřebitelská poptávka se přesune od základních náramků k hodinkám, což potenciálně ovlivní prodejce, jako jsou Xiaomi či Fitbit, kteří ještě stále evidují vysoké dodávky základních fitness náramků.

Co se jednotlivých výrobců týče, lídrem mezi výrobci hodinek je nadále Apple, následovaný společností Huawei. Silný 53% růst v prvním čtvrtletí zaznamenal Samsung, jenž se díky tomu prakticky dotáhl na druhé místo.

Canalys dodává, že navzdory náročným podmínkám na trhu, jež ještě zhoršuje globální inflace, je poptávka po pokročilých chytrých hodinkách silná, což dokazují solidní výkony společností Apple, Samsung a Garmin.

Tabulka 1 – Výsledky trhu chytrých hodinek v 1Q22 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q22

Podíl 1Q22

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Meziroč. změna

1. Apple 

9,2

28,9 %

7,6

27,4 %

21 %

2. Huawei

3,4

10,6 %

4,2

14,9 %

–18 %

3. Samsung

3,4

10,5 %

2,2

7,9 %

53 %

4. Xiaomi

1,7

5,4 %

1,7

6,1 %

2 %

5. Garmin

1,6

5,0 %

1,7

6,0 %

–5 %

ostatní

12,7

39,6 %

10,5

37,6 %

21 %

Celkem 

32,0

100,0 %

27,8

100,0 %

 15 %

Zdroj: Canalys

Tabulka 2 – Výsledky trhu chytrých náramků v 1Q22 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q22

Podíl 1Q22

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Meziroč. změna

1. Apple 

9,2

22,1 %

7,6

17,6 %

21 %

2. Huawei

4,6

11,1 %

4,9

11,2 %

–5 %

3. Xiaomi

4,2

10,1 %

7,1

16,5 %

–41 %

4. Samsung

3,4

8,1 %

3,4

7,9 %

–2 %

5. Fitbit

2,9

7,0 %

3,1

7,0 %

–5 %

ostatní

17,4

41,6 %

17,2

39,7 %

1 %

Celkem 

41,7

100,0 %

43,3

100,0 %

-4 %

Zdroj: Canalys

Cyber25

Graf – Vývoj globálního trhu chytrých náramků a hodinek, 1Q20–1Q22

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou