Češi i Slováci při nákupu z e-shopu šetří na poštovném, tvrdí Heuréka

29. 3. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Podle statistik cenového srovnávače Heureka.sk se osobní odběr zboží z e-shopů v Čechách i na Slovensku těší popularitě.

Češi i Slováci šetří na poštovném, osobní odběr při nákupu z e-shopu vede, tvrdí HeurékaDůvodem upřednostňování osobního odběru při nákupu z e-shopů v České republice i na Slovensku je podle Heureka.sk zejména úspora poštovného. Loni využilo osobní odběr 42 % Slováků a 53 % Čechů nakupující na internetu. Ostatní si nechali zboží zaslat domů.

Vyplývá to z průzkumu portálu heureka.sk, který porovnává internetové obchody, jejich zboží a ceny. On-line průzkum proběhl začátkem roku na vzorku 2 000 slovenských a 7 000 českých respondentů.

Kdyby měli zákazníci e-shop blízko svého bydliště či práce, osobní odběr by využilo až 90% z nich, tvrdí Heureka na základě svých dat.

Channeltrends letní speciál

Lidé nakupují online kvůli nižším cenám. Je proto přirozené, že preferují osobní odběr, kterým šetří navíc peníze za poštovné,“ uvedl v tiskovém oznámení projektový manažer Kamil Demuth.

Mezi nejprodávanější zboží na internetu patří podle srovnávače móda (oblečení, doplňky a obuv), za kterou následovaly knihy, bílá technika, počítače, TV a video, kosmetika a parfémy. Z elektroniky vedou mobilní telefony a PDA zařízení.

Zdroj: Heureka.sk

Čtěte dále

Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem