E-tail zavaluje zákazníky obchodními sděleními (Acomware)

13. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Z testování předních českých e-shopů vyplývá, že peníze za vrácené zboží vrací e-tail rychle. Posílá však obrovské množství obchodních sdělení, a to často i přes nesouhlas se zasíláním.

Studie konzultační společnosti Acomware se zaměřila na tzv. transakční e-maily, které zasílá prodejce zákazníkovi po uskutečnění objednávky. V ČR je takových e-mailů, které informují zákazníka o podrobnostech jeho nákupu, podle Acomwaru rozesláno mezi 20 až 30 miliony ročně.

Mezi 22 testovaných e-shopů nechyběly obchody jako Alfa.cz, Alza.cz, CZC.cz, Datart.cz, LevneElektro.cz, Datart.cz, Kasa.cz, Mall.cz, Okay.cz či Megapixel.cz

Podle Acomwaru ve zkušebních případech doručili zboží všichni prodejci v jimi garantované lhůtě. Zákazníka také dostatečným způsobem informovali o průběhu jeho objednávky.

Nedostatky v komunikaci jsou spíše kosmetické. Emaily českých e-shopů nejsou příliš vhodné pro zobrazení na mobilu. Některé obchody také nepoděkují za nákup nebo jejich emaily obsahují chybné údaje jako například jiný způsob úhrady za zboží,“ uvedl v oznámení médií Jan Penkala, CEO Acomware.

Marný nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení

Testování ukázalo, že při vrácení zboží všichni prodejci zaslali peníze zpět v zákonné lhůtě 30 dnů. Průměr v rámci studie činil 9,2 dne od okamžiku vrácení zboží obchodníkovi.

Horší je to však podle Acomwaru s komunikací ohledně vrácení zboží – 9 z 22 obchodů neposlalo žádné oznámení. Pouze Datart.cz se telefonicky zajímal o důvod vrácení produktu.

V rámci studie nebyl poskytnut přímý souhlas se zasíláním obchodních sdělení, ten se však rozhodlo respektovat pouhých 6 obchodů.

Zbylých 16 prodejců využívá své právo obchodní sdělení zaslat na základě objednávky. To je v pořádku. Horší je množství e-mailů, kterých dorazilo do naší schránky za 135 dní celkem 844. To dělá průměr 6,2 denně. Od některých e-shopů to byly i 3 e-maily denně,“ uvedl Jan Penkala.

Cílení se moc nenosí

Acomware uvádí, že ačkoliv nebyly e-maily otevřeny, žádný z e-shopů v kadenci zasílání v čase nepolevil. Přestože má testovaný e-tail o zákazníkovi řadu informací – např. PSČ – nepoužil je pro bližší cílení nabídek. Několikrát došlo i k nevhodnému oslovení, píše Acomware ve své zprávě.

Naprostá většina e-mailů pak obsahovala nabídku produktů a služeb. Minimum (Megapixel.cz nebo Datart.cz) poslalo obsahové newslettery s přidanou hodnotou znalostí.

Cyber25 Early

Celou studii transakčních e-mailů naleznete na webu společnosti Acomware.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících