Heuréka: Češi i Slováci nakupují na internetu z důvodu úspor peněz i času

19. 6. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Hlavním důvodem nákupu na internetu jsou podle cenového srovnávače Heuréka pro Čechy i Slováky především nižší ceny oproti kamenným prodejnám. Na co dále kladou zákazníci důraz?

Heureka: Češi i Slováci nakupují na internetu z důvodu úspor peněz i časuNižší ceny oproti kamenným prodejnám jsou hlavním důvodem nákupu v internetových obchodech pro 47 % českých a 55 % slovenských zákazníků e-shopů.

Oproti dotazování vloni jde v obou případech o nárůst zhruba o pět procentních bodů.

Vyplývá to z ankety cenového srovnávače Heureka.cz/Heureka.sk., která proběhla v květnu na vzorku přibližně 7 000 českých a 2 000 slovenských respondentů.

Podíl zákazníků, kteří jako hlavní důvod nákupů na internetu uvedli úsporu času, činil v České republice 28 % ana Slovensku 21 %. Ačkoliv je tato odpověď druhá nejčastější, v obou případech ji respondenti uváděli méně často než loni.

Naopak vzrostl podíl odpovědí, že důvodem nákupu v e-shopu je vyšší kvalita. Takto letos v květnu odpovědělo 17 % dotázaných Čechů i Slováků.


 

Tab.: Co je pro vás hlavním důvodem nákupu v internetových obchodech?

Kritérium

ČR

2011

ČR

2012

SR

2011

SR

2012

Vy­šší kva­li­ta

15 %

17 %

14 %

17 %

Úspo­ra pe­něz

43 %

47 %

50 %

55 %

Úspo­ra ča­su

33 %

28 %

27 %

21 %

Pří­jem­ně strá­ve­ný čas

7 %

6 %

7 %

5 %

Jiné

2 %

2 %

2 %

2 %

 

Zdroj: Heureka.sk

Čtěte dále

Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First