IDC: Prodej nositelné elektroniky vzrostl o 21,7 % díky novým zařízením

6. 12. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © djvstock - Fotolia.com
Společnosti Xiaomi a Samsung ve třetím kvartálu 2018 téměř zdvojnásobily prodeje, z nejsilnější pětky se propadl jen Fitbit. Budoucnost podle IDC patří nositelné elektronice s pokročilými funkcemi a zdravotními aplikacemi.

Nová zpráva společnosti IDC hovoří o dvojciferném růstu trhu nositelné elektroniky. Ve třetím kvartálu 2018 se celosvětově prodalo 32 milionů zařízení tohoto typu, což představuje meziroční nárůst o 21,7 %.

Za pozitivním vývojem stojí především nová základní zařízení od Fitbitu, Garminu a Huawei a také rostoucí poptávka po nositelné elektronice v Asii. Tam se ve sledovaném období prodala více než polovina zařízení, přičemž trh povyrostl o 21,4 %.

IDC naznačuje, že právě zvýšená poptávka po základní nositelné elektronice by mohla nastartovat zájem o zařízení z vyšších cenových hladin, jak budou uživatelé potenciálně upgradovat na nositelnou elektroniku s pokročilými funkcemi.

Z chytrých hodinek se stávají doktoři na zápěstí

Analytik IDC Jitesh Ubrani uvádí, že výrobci chytrých hodinek se stále více orientují na zdravotní aplikace, a dodává, že právě trh zdravotní péče v budoucnu oddělí zrno (výrobce nabízející zařízení s pokročilými funkcemi) od plev (laciných značek).

Jedničkou na trhu nositelné elektroniky se ve třetím čtvrtletí 2018 stalo Xiaomi díky úspěchu hodinek Mi Band 3 a expanzi za hranice domácí Číny. Značka vyrostla o silných 90,9 % na 6,9 milionu prodaných zařízení a zvýšila svůj podíl na trhu na 21,5 %.

Druhý Apple na konci kvartálu představil první chytré hodinky schválené pro použití ve zdravotnictví, díky čemuž meziročně zvýšil prodeje o 54 %. Propad naopak zaznamenal Fitbit na třetí příčce, a to o 3,1 %. IDC však odhaduje, že firma se brzy vrátí k růstu.

Huawei skončilo na čtvrté příčce s 20,3% růstem, přičemž většinu z 1,9 milionu zařízení prodalo v Číně. Skokanem se stal pátý Samsung, kterému se podařilo zvýšit prodej o celých 91 % na 1,8 milionu kusů. Za úspěchem stojí hlavně nová řady Galaxy Watch.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q18 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18 

Prodej 3Q17 

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Xiaomi

6,9

21,5 %

3,6

13,7 %

90,9 %

2. Apple

4,2

13,1 %

2,7

10,3 %

54,0 %

3. Fitbit

3,5

10,9 %

3,6

13,7 %

-3,1 %

4. Huawei

1,9

5,9 %

1,6

6,0 %

20,3 %

5. Samsung

1,8

5,6 %

0,9

3,6 %

91,0 %

ostatní

13,7

43,0 %

13,8

52,7 %

-0,8 %

Celkem

32,0

100,0 %

26,3

100,0 %

21,7%

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 3Q18

WT100_25

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců 3Q18

Zdroj: IDC

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory