Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí

17. 9. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Od maximalisty k rebelovi – výsledky studie Workforce Lab společnosti Slack nabízejí zaměstnavatelům plán, jak začlenit pracovníky do „týmu AI“.

Studie Workforce Lab společnosti Slack zkoumá, co motivuje zaměstnance k používání umělé inteligence a jak se cítí při jejím používání v práci. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů a průzkumu mezi 5 000 pracovníky na plný úvazek výzkum odhalil pět odlišných typů osobností podle jejich přístupu k AI.

  • Maximalista (30 %): Maximalisté používají umělou inteligenci několikrát týdně ke zlepšení své práce a nijak se tím netají.
  • Underground (20 %): Undergrounds jsou převlečení maximalisté, kteří často používají AI, ale zdráhají se o tom podělit se svými kolegy.
  • Rebel (19 %): Rebelové se nehlásí k humbukům kolem umělé inteligence. Vyhýbají se používání AI a považují za nefér, když se spolupracovníci zapojují do práce s těmito nástroji.
  • Superfanoušek (16 %): Superfanoušci jsou nadšeni a obdivují pokroky v oblasti umělé inteligence, ale v práci ji zatím nevyužívají naplno.
  • Pozorovatel (16 %): Pozorovatelé zatím neintegrovali umělou inteligenci do své práce. Pozorují ji se zájmem a opatrně.

„Budoucnost práce s umělou inteligencí se netýká jen podniků, ale také zaměstnanců – a nově definuje vše od kariéry až po kulturu na pracovišti,“ uvedla Christina Janzerová, SVP pro výzkum a analýzu ve společnosti Slack, která je součástí Salesforce.

„Aby však bylo možné naplnit příslib umělé inteligence, musí firmy zajistit, aby umělá inteligence pracovala pro zaměstnance, a přivést všechny na jednu společnou palubu týmu AI,“ dodala.

Ponořte se hlouběji do jednotlivých typů osobností AI: závěry výzkumu také ukazují směsici emocí a pohledů na umělou inteligenci v závislosti na tom, do jaké kategorie uživatelé spadají.

Maximalista

  • 65 % z nich prozradilo, že umělou inteligenci používá v práci, a aktivně k jejímu používání vybízí ostatní.
  • Motivací č. 1 pro používání umělé inteligence v práci je vyšší kvalita práce.
  • Téměř polovina respondentů tvrdí, že používání umělé inteligence je v jejich společnosti aktivně podporováno, bez ohledu na to, zda pro její používání existují (nebo neexistují) pokyny.

Underground

  • 55 % používá umělou inteligenci alespoň několikrát týdně.
  • 74 % uživatelů aktivně nesdílí informace o používání UI ani nepovzbuzuje ostatní k používání UI.
  • 43 % respondentů tvrdí, že jejich společnost nepodporuje používání umělé inteligence v práci.

Rebel

  • 66 % respondentů nikdy nepoužívá umělou inteligenci v práci
  • 58 % respondentů se domnívá, že umělá inteligence je pro společnost většinou hrozbou.
  • 39 % respondentů říká, že je nefér, když spolupracovníci používají k plnění svých úkolů umělou inteligenci.

Superfanoušek

  • 72 % používá umělou inteligenci méně než jednou měsíčně
  • 76 % obdivuje spolupracovníky, kteří kreativním způsobem využívají umělou inteligenci ve své práci.

Pozorovatel

  • 66 % respondentů se k umělé inteligenci na pracovišti staví lhostejně.
  • Třetina z nich má zájem se učit nebo dále rozvíjet dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025