Umělá inteligence v bezpečnostním softwaru napomáhá automatizaci, shodují se zástupci oslovených vendorů. Požadavky na kybernetickou bezpečnost v Česku a na Slovensku navíc i rostou kvůli novým hrozbám a legislativním změnám.
Sledujte seriál Zaostřeno na webu i v tištěném magazínu.
„Připravovaný zákon o kybernetické bezpečnosti zavádí povinnosti v oblasti bezpečnosti dodavatelských řetězců a kritické infrastruktury, což přináší zvýšený důraz na automatizaci a zabezpečení dat,“ zdůrazňuje Štěpán Bínek, konzultant kybernetické ochrany pro MSP ve společnosti Zebra systems, s poukazem na požadavky směrnice NIS2.
„Podniky neustále čelí rostoucímu riziku DDoS a ransomwaru, přičemž cílem jsou často zejména veřejná správa a zdravotnictví. Poptávka po řešeních EDR/XDR a technologiích s umělou inteligencí je na vzestupu, protože AI usnadňuje automatizovanou reakci na incidenty i správu dat méně zkušeným technikům,“ dodává.
Celý rozhovor se Štěpánem Bínkem si můžete přečíst zde.
„Umělou inteligenci zpopularizovaly pokroky v generativní AI, jako je například ChatGPT a Gemini. Jde o určitý druh kulturního fenoménu. Ve skutečnosti ale umělou inteligenci používáme v našem oboru už velmi dlouho. V rámci našich produktů a služeb dnes nabízíme přibližně sedmdesát různých modelů pro konkrétní způsoby použití,“ popisuje Patrick Müller ze společnosti Sophos.
„Musíme ale udržovat v obraze také lidi, protože právě lidé budou umělou inteligenci zlepšovat a AI bude zase zvyšovat schopnosti lidí. Budeme pracovat synergickým způsobem, jak to již dnes vidíme v naší službě MDR a brzy i v našem produktu XDR,“ vyzdvihuje neméně důležitý pohled na kyberbezpečnost.
Celý rozhovor s Patrickem Müllerem si můžete přečíst zde.
„Každý produkt v našem portfoliu má jednu až tři funkce umělé inteligence. V počáteční fázi se chceme zaměřit hlavně na to, v čem je AI efektivní, a to na zpracování velkého množství dat, ať už z externích nebo interních (produktových) zdrojů,“ říká Jozef Kačala z GFI Software.
„Pro síťový produkt Exinda máme komponentu AI, která analyzuje síťový provoz podle zavedených zásad a připravuje změny zásad nebo nové zásady v reálném čase. Změny může správce přijmout a implementovat nebo je upravit,“ upřesňuje.
Celý rozhovor s Jozefem Kačalou si můžete přečíst zde.